اولین بسته آموزشی صفر تا صد تزریق پلاستیک در ایران

کامل ترین پکیج آموزشی تزریق پلاستیک که برای اولین بار در ایران بالغ بر  ۵۰۰ دقیقه آموزش تصویری صفر تا صد تزریق پلاستیک را در استدیو و کارگاه تزریق پلاستیک پوشش شده است.

این بسته آموزشی شامل هشت فصل اصلی به شرح زیر می باشد:

1- انواع پلیمرهای مناسب تزریق پلاستیک

2- سرپرستی و مدیریت کارگاه تزریق پلاستیک

3- تنظیم صفحات دستگاه تزریق پلاستیک

4- تعویض قالب در تولید به روش تزریق پلاستیک

5- تجهیزات جانبی در تولید به روش تزریق پلاستیک

6- کنترل کیفی و رفع عیوب محصولات تزریق پلاستیک

7- آشنایی با سیستم برق ،هیدرولیک و مکانیک دستگاه تزریق پلاستیک

8- تعمیرات و نگهداری قالب های تزریق پلاستیک

پخش ویدیو
پخش ویدیو

این بسته در مجموعه بزرگ سام الکترونیک، تولید کننده محصولات سامسونگ در ایران با فیلمبرداری فوق حرفه ای تهیه شده است و  80 درصد آن به صورت کارگاهی، درکنار یکی از پیشرفته ترین دستگاه های تزریق پلاستیک ضبط شده است.

مخاطبان این پکیج، متقاضیان کار در کارگاه های تزریق پلاستیک، شرکت هایی که با دستگاه تزریق پلاستیک کار می کنند، دانشجویان، مهندسان با تجربه در حوزه تزریق پلاستیک و تعمیر کنندگان قالب و دستگاه های تزریق پلاستیک می باشند.

مدرسان : دکتر سید احسان کریمی ، مهندس فاطمه میرخلیل زاده ارشادی

خلاصه ای از مباحث پکیج آموزشی تزریق پلاستیک

بخش آغازین

انواع پلیمرهای مناسب تزریق پلاستیک

در این قسمت پلیمرها انواع پلیمرهای مهندسی و شرایط آنها برای تزریق بهینه توضیح داده شده است. شرایط نگهداری، آماده سازی و تولید موادی همچون ABS، پلی پروپیلن، پلی کربنات، پلی استایرن و پلی آمید که به وفور که در صنعت تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرند، به تفصیل در این بخش به نحوی بیان شده است که در عمل اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار میدهد. همچنین مواد افزودنی، مستربچ ها و نحوه استفاده آنها در این بخش ارائه شده است.

بخش دوم

سرپرستی و مدیریت کارگاه تزریق پلاستیک

هزینه های نیروی انسانی، مواد اولیه و سربار تولید، بهای تمام شده یک قطعه را تشکیل میدهند. این مبحث در بخش دوم تحت عنوان مباحث مالی تولید به روش تزریق پلاستیک مطرح شده است.

در این بخش مباحث مربوط به برنامه ریزی تولید و مهندسی تولید مطرح شده است،در این بخش برنامه ریزی تولید و مصرف مواد اولیه، برنامه ریزی تعمیرات قالب و برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات دستگاه عنوان شده است و با ذکر روش نفرسنجی و کارسنجی در بحث مهندسی تولید مباحث مهندسی تولید عنوان شده است.

بخش سوم

تنظیم صفحات دستگاه تزریق پلاستیک

در این بخش با صفحات دستگاه تزریق پلاستیک آشنا خواهید شد و با نحوه تنظیم هر صفحه و منطق های تنظیمات در صفحات مختلف دستگاه تزریق و همچنین روش کار دستگاه تزریق پلاستیک آشنا خواهید شد.

بخش چهارم

تعویض قالب در تولید به روش تزریق پلاستیک

در این بخش شما با روش استاندارد تعویض قالب در دستگاه های تزریق پلاستیک و رعایت نکات مهم در زمان تعویض قالب آشنا خواهید شد تعویض قالب در تولید به روش تزریق پلاستیک بسیار پر اهمیت می باشد لذا باید در این بخش نکات دقیق و مهمی را که عنوان می شود را بیاموزید و در کار خود به کار ببندید.

بخش پنجم

تجهیزات جانبی در تولید به روش تزریق پلاستیک

تولید تزریق پلاستیک بدون تجهیزات جانبی مانند ربات،کنترل کننده دمای قالب و همچنین چیلر و خشک کن از بخش های جدا ناپذیر ولید به روش تزریق پلاستیک هستند که در این بخش به این تجهیزات و نحوه کار و استفاده آن در تولید توضیحات کامل و دقیق ارائه گردیده است.

بخش ششم

کنترل کیفی و رفع عیوب محصولات تزریق پلاستیک

رفع اشکالات تزریق یکی از بخشهای مهم تزریق پلاستیک است.

مطالعات نشان میدهد که اشکالات می‌توانند توسط یک عامل از چند عامل پیشرو ردیابی شوند:

 

۱) ماشین تزریق پلاستیک

۲) قالب تزریق پلاستیک

۳) مواد پلاستیکی تزریق پلاستیک

۴) اوپراتور ماشین تزریق پلاستیک.

در زمان تولید به روش تزریق پلاستیک و پس از خروج قطعه مابا مشکلاتی مواجه خواهیم شد از جمله موارد زیر:

  1. حبس هوا
  2. نقطه و رگه های سیاه
  3. تردی و شکنندگی
  4. نقاط سیاه
  5. نققاط سوخته
  6. لایه لایه شدن
  7. تغییر ابعادی
  8. تغییر رنگ
  9. چشم ماهی
  10. پلیسه
  11. هاله جریان
  12. انسداد جریان
  13. اثر فواره ای
  14. سطح ناهموار
  15. عدم تزریق
  16. رگه های نقره ای
  17. مکش و فرورفتگی
  18. خط جوش و خط مذاب
  19. اثرپران بر روی قطعه

 

در این بخش به رفع عیوب و همچنین ریشه یابی بروز ایرادات اشاره خواهیم کرد که بتوانیم قطعات با کیفیت تولید کنیم و همچنین روش های کنترل کیفی قطعات نیز آوزش داده خواهد شد.

بخش هفتم

آشنایی با سیستم برق ،هیدرولیک و مکانیک دستگاه تزریق پلاستیک

در تولید به روش تزریق پلاستیک و تولید با دستگاه های تزریق پلاستیک نیاز می باشد با ساختار های فنی دستگاه بیشتر آشنا شوید تا بتوانید در زمان بهره برداری از دستگاه ها دچار مشکلات فنی نگردید و یا در صورت بروز بتوانید مشکل را ریشه یابی و رفع عیب نمایید در این بخش به آشنایی تجهیزات برقی ،الکترونیکی،هیدرولیکی و مکانیکی دستگاه اشاره خواهیم کردو روش های تعمیرات و نگهداری آن آموزش داده خواهد شد.

سیستم برق و الکترونیک دستگاه های تزریق پلاستیک که شامل سیستم کنترل، المان شناسی، نقشه خوانی و اشکال شایع سیستم برق دستگاه و روش رفع آن است، بررسی شده است. همچنین در فصل نهایی المان های مکانیکی مهم دستگاه تزریق پلاستیک، سیلندر و ماردون، فک دستگاه، بازوهای متحرک دستگاه، المان های هیدرولیک، نقشه خوانی هیدرولیک و اشکال سیستم مکانیکی و روش رفع آنها به تفصیل بررسی شده است.

بخش پایانی

تعمیرات و نگهداری قالب های تزریق پلاستیک

در این پکیج اجزای قالب تزریق پلاستیک، دسته بندی قالبهای تزریق پلاستیک، نحوه مونتاژ و دمونتاژ قالب های تزریق، قالب های دو و سه صفحه ای، سیستم پران، ونتهای تخلیه گاز از قالب، سیستم راهگاه، سیستم خنک کاری، المنتهای قالب، و روش های نگهداری قالب به تفصیل تحت عنوان بخش قالب های تزریق پلاستیک و اجزای تشکیل دهنده آن مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین نحوه برنامه ریزی و روش های جداسازی قالب های تزریق پلاستیک مورد بررسی قرار می گیرد و روش های استاندارد تعمیرات و نگهداری قالب های تزریق پلاستیک آموزش داده خواهد شد.

پکیج آموزشی تزریق پلاستیک گنجینه ای پولساز برای تولید کنندگان و تعمیر کنندگان قالب های تزریق پلاستیک که می توانند پس از آموزش های لازم با این بسته خود را قوی تر کرده و از بروز خرابی در قالب ها و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنید و همچنین تجربه خود را افزایش دهند و به شرکت های مختلف در زمینه تعمیرات و نگهداری قالب ارائه خدمت نماین.

این بسته با استفاده از دانش روز و سیستم های استاندارد طراحی شده است و از آخرین دستگاه ها و امکانات به روز در ساخت آن استفاده شده است.همچنین روش های استاندارد را بر پایه علم و تجربه در سازمان های پیشرو در صنعت آموزش داده است و از مراجع علمی معتبر در تدوین مطالب آن استفاده شده است که این امر وجه تمایز فراوانی با دیگر پکیج های آموزشی مشابه برای این پکیج به وجود آورده است همچنین می توان به تجهیزات و دستگاه های به روزی که در ساخت پکیج استفاده شده اشاره نمود که سطح علمی و تجربی علاقه مندان به این حوزه را افزایش می دهد.

هرگونه پیشنهاد در خصوص بسته آموزشی تزریق پلاستیک را با ما در میان بگذارید


    slide-90c6055
    slide-4e99004
    slide-ca426ad
    slide-4ebfd46
    slide-1f4253d
    slide-7d33ee3
    slide-deb950e

    کامل‌ترین پکیج تزریق پلاستیک

    500 دقیقه آموزش تخصصی برای اولین بار در ایران

    در پیرامون تزریق پلاستیک

    در پیرامون تزریق پلاستیک

    کاربردی‌ترین منبع در ایران